نحوه سایلنت کردن دیزل ژنراتور
ديزل ژنراتور از نام و نشانش مشخص است موتور بعلاوه ژنراتور و لوازم بکار رفته در آن، موتور ديزلي چون از ساير موتورها پرقدرتر است بهمين دلیل صداي زيادي دارند.ديزل ژنراتور در مکانهاي مسکوني و بيمارستاني و تجاري و... مورد استفاده است و در زمان نبود برق بکار مي افتند به همين منظور از چندين روش براي مهار اين موضوع ميتوانيم استفاده کنيم
اگزوز :
تفتيش کنترل صدا و اولويت مصرف کننده عامل اصلي انتخاب اگزوز(صداکش) مي باشد آشکار است که انتخاب سيستم اگزوز (سایلنت)به قرار داشتن ديزل ژنراتور در داخل ويا خارج ساختمان بستگي دارد سرپوشي بيرون از اتاق که بايد محافظ در برابر هوا باشد. اصولا هدايت لوله اگزوز از موتور به فضاي بيرون از اتاق،لوله بروي سقف سوار ميشود.
نوع اگزوز مصرفي در هر پروژه بستگي به توان ديزل ژنراتور متغيير است و نيز بايد در نظر داشت که اين سيستم در چه جايي مورد استفاده است بعد از اين بايد بفکر لوله مابين موتور و لوله خروجي اگزوز باشيم بنامم لوله فنري فلکسي بل تا مانع از لرزش موتور بر روي لوله اگزوز شود.
کانوپي :
کانوپي وسيله اي است جهت کم کردن صدا و محافظت در برابر برف، رعد و برق، گرد و خاک و... در صنعت ديزل ژنراتور بکار مي رود مهندسين طراح بر اساس سنجش توان موتور و اندازي گيري ابعاد هر دستگاه ديزل ژنراتور و اندازي گيري صداي موتو و ژنراتور، دبي هواي مصرفي و تيپ سايلنسر و دبي هواي خروجي طراحي هاي لازم را انجام مي دهند و پس از ترسيم نقشه آنها واحد توليد شروع به ساختن کانوپي مورد نياز مي شود.
بايستی توجه داشت در سراسر دنيا سازندگان کانوپي سعي در استانداردسازي محصولات خود هستند تا هيچ آسيبي به دستگاه وارد نشود. بعضي از محصولات ساخته شده در کارگاه هاي کوچک به عنوان يک کانوپي سايلنت، شروط اوليه يک کانوپي استاندارد را ندارند و باعث داغ شدن ديزل ژنراتور مي شوند. الزاما در نظر گرفتن فضاي کافي براي تهويه بهتر هوادهي ديزل ژنراتور است به همين علت عرض ديزل ژنراتوري که داخل کانوپي است بيشتر از يک دستگاه بدون کانوپي ميباشد.